Sådan bor vi

Glæd dig til værelseshygge, fællessang på gangen og tætte fællesskaber.

Dit værelse på Samsø Efterskole bliver dit nye hjem, og her kommer du til at tilbringe masser af tid og hygge med dine venner og værelseskammerater.

Langt størstedelen af værelserne på Samsø Efterskole er 2-mandsværelser, men der er også 3- og 4-mandsværelser. Værelserne er forskellige af indretning og størrelse, men fælles for dem alle er, at de er enormt hyggelige!

De nyeste værelser har eget bad og toilet, mens andre har det på gangen. Du har mulighed for at vaske og tørre tøj i hovedbygningen. I husene er der fælles tekøkkener, hvor det er muligt at varme lidt vand til kakao eller kopnudler – som afgjort også er en del af efterskolelivet!

Når du flytter ind på efterskolen, bliver du en del af et fællesskab, og du kommer til at lære din værelseskammerat og eleverne på de omkringliggende værelser rigtig godt at kende. Når man bor så mange mennesker sammen, skal man selvfølgelig tage hensyn til hinanden – men det lærer du hurtigt, og du vil elske de helt særlige venskaber, der opstår, når man bor sammen.