Sådan tilmelder du dig

Tilmeld dig et år på Samsø Efterskole og få et år fyldt med store oplevelser!

For at blive optaget som elev på Samsø Efterskole, skal du gøre følgende:

Udfylde vores tilmeldingsformular længere nede på siden samt indbetale et tilmeldingsgebyr på 1.000 kroner til konto: 6260-0001226343.

Derefter vil du modtage en bekræftelse på, at du har en plads reserveret. Du vil også modtage et brev med en invitation til en besøgsdag for kommende elever. Vi har besøgsdag ca. hver anden måned.

Når du har besøgt skolen, kan du optages som elev. Ombestemmer du dig efter besøget, og meddeler du dette til skolens kontor inden for en uge, tilbagebetaler vi tilmeldingsgebyret på 1.000 kroner.

I oktober før skolestart opkræver vi 2.000 kroner i depositum.

I foråret vil du modtage et brev, hvor du skal prioritere, hvilke valgfag du gerne vil have. På denne måde får vi lavet et skema, der er skræddersyet til dig, og som tager højde for så mange ønsker som muligt. Du kan læse om de forskellige fag her på hjemmesiden, mens der i brevet ligeledes vil være diverse informationer om blandt andet statsstøtteberegning.

I juni måned vil du modtage årsplan, huskeliste, papirer med diverse erklæringer, oversigt over betaling samt invitation til første skoledag.

Og så er du klar til din første dag på Samsø Efterskole!

Hvad koster det?

efterskolerne.dk kan du beregne prisen og se, hvor meget støtte du kan regne med at få.

Er der ledige pladser?

Besøgsdage

Ca. hver anden måned har vi besøgsdag for kommende elever, der har reserveret plads. Selvom du ikke har reserveret en plads, er du velkommen til at besøge os disse dage for at høre nærmere om skolen.

Du kan i vores kalender se, hvornår næste besøgsdag er. Husk at ringe til kontoret og sig, at du kommer, så vi ved, hvor mange gæster vi får til rundvisning og spisning.

Ønsker du at besøge skolen en hverdag, bedes du i forvejen kontakte skolen, så du er sikker på, at vi har tid til at vise dig rundt.

Hvis du gerne vil vide mere om skolen, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon 86591111 for at høre nærmere.

Tilmeld dig her