Om os

Samsø Efterskole er for dig, der vil prøve noget nyt i 9. eller 10. klasse. Vi har over 25 forskellige og fede valgfag. Så hvis du har lyst til at dykke, ride, sejle, gå på jagt, flyve, springe faldskærm, spille musik, dyrke Bike ‘n Run eller noget helt andet, så er vi måske noget for dig. Vi giver dig udfordringer til lands, til vands og i luften!

Du kan mere, end du tror

Vi tror på dig! Og sammen kan vi flytte grænserne for, hvad du kan. Du bor på efterskolen, får undervisning på efterskolen, spiser på efterskolen. Kort sagt: Du LEVER på efterskolen.

I 11 måneder er du en del af et stort fællesskab, hvor vi alle får hverdagen til at fungere, og hvor alle nyder og yder sit. Vennerne er aldrig langt væk.

Du vil opleve både nærhed og nærvær, mens du bliver fodret med forskellige indtryk og erfaringer. Du kommer på Samsø Efterskole til at skabe en fundamental byggesten til resten af livet!

Styrk din faglighed

Oplevelser for livet

Det er noget helt unikt at tilbringe et efterskoleår på Samsø. Du kommer til at opleve et sammenhold, du sjældent tidligere har oplevet – eller kommer til at opleve igen.

Samsø Efterskole er en samling af mennesker, som altid er meget tæt på, og som lærer hinanden at kende på godt og ondt. Samsø er undervisning – den kedelige og den spændende. Samsø er suset og adrenalinen højt oppe under skyerne. Samsø er stilheden og roen i dybet. Samsø er farten over bølgerne. Afslapningen, hyggen og maden. Samsø er udholdenhed og udfordring. Samsø er grænseoverskridende på den gode måde.

Samsø Efterskole er en rygsæk fyldt med oplevelser og erfaringer, som holder ved resten af livet.

Samsø Efterskole styrker dig fagligt

På Samsø Efterskole går vi op i undervisningskvalitet. Med niveaudelt undervisning på syv hold er du sikret faglige udfordringer, der matcher dine evner i alle boglige fag. Det giver dig bedre karakterer og et bedre udgangspunkt for din fremtidige uddannelse – og til dit liv!