Tenna Olsen

Skolemor

to@samsoefterskole.dk

Tenna Olsen, og har arbejdet som ´Skolemor´ på Samsø Efterskole i 20 år. Jeg er født og opvokset på Samsø, og har boet forskellige steder i Danmark indtil jeg igen bosatte mig på øen.

At være skolemor betyder

at jeg håndterer elevernes medicin, ledsager eleverne til lægebesøg på øen, vurderer om elever skal i sygerum og tager en snak med de unge, ikke bare om sygdom nødvendigvis, men hvis de lige skal have luft – det er jo hårdt arbejde at gå på efterskole. Jeg varetager desuden forefaldende arbejde eksempelvis i forbindelse med prøver og eksaminer mv.

at elevernes hverdag bliver hyggelig, at jeg kan være med til at danne dem, og have det sjovt med dem. Det er vigtigt for mig at have et arbejde med søde kolleger og elever, der trives.