Jannick Marschall

Forstander

jm@samsoefterskole.dk

Mere om Jannick

Jannick Marschall, jeg er gift med Anja og vi har tre dejlige børn sammen. Andrea og Julius som nu er flyttet hjemmefra og Ludvig som stadig bor hjemme og går i 7 klasse her på Samsø. Nyest i familien er vores hund Samson. Jeg flyttede fra København til Samsø i 2021 og overtog stillingen som forstander på Samsø Efterskole. En beslutning jeg ikke har fortrudt. Jeg er oprindeligt uddannet fysioterapeut tilbage i 1999. Jeg har siden hen videreuddannet mig. Jeg har en Mastergrad i sundhedsantropologi fra Københavnsuniversitet og en Mastergrad i Management Development fra Copenhagen Business School.

Jeg brænder for

At understøtte dannelse og udvikling hos unge mennesker. Hvor respekt, mod og samfundsansvar er vigtige begreber for mig. Jeg er en engageret leder og et skarp fokus på at skabe værdi i et helhedsperspektiv. Jeg har et solidt fundament som leder udfra værdier og begreber som tillid, nysgerrighed, ordentlighed og mod.

Jeg er forstander, fordi

Det er en unik arbejdsplads og målgruppe. En efterskole kan gøre en verden til forskel for de unge mennesker. Jeg ønsker at skabe gode rammer og muligheder for at unge mennesker kan få et fundamentalt udviklingsår. Et år hvor de rykker som mennesker og individer. Jeg har en samarbejdsorienteret tilgang, hvor dialog og relationer er med til at understøtte et arbejdsmiljø, hvor der også er plads til grin og uhøjtidelighed. Jeg er optaget af at se sammenhænge og muligheder i et strategisk perspektiv.

Jeg vil give de unge mennesker

Et fundamentalt udviklingsår hvor venskaber og indsigter kan bygges videre på.