Ida Kyhn

Underviser i krea

IK@samsoefterskole.dk

Ida og jeg er flyttet til øen sammen med min mand og to børn. Jeg er uddannet tekstilformidler og jeg har arbejdet flere år i teaterbranchen hvor jeg har lavet kostumer. Jeg startede som lærer her på Samsø efterskole i 2022 hvor jeg underviser i kreativt håndarbejde og har aftentilsyn.

design og håndværk. Jeg elsker at strikke, sy og i det hele taget at fordybe mig i projekter hvor jeg kan lege med form og farver. Ved siden af efterskolelivet har jeg en virksomhed, hvor jeg plantefarver garn og stof. Jeg syer tøj og accessories.

Jeg er efterskolelærer fordi

jeg både får lov til at undervise eleverne i det jeg selv brænder for, og oplever hvordan eleverne er i deres fritid. I løbet af et efterskoleår knytter eleverne et tæt bånd til hinanden og de lærere de har, og jeg synes, det er meget givende at være en del af det fællesskab. Jeg sætter en stor ære i at være med til at præge elevernes hverdag i sådan en vigtig del af deres ungdomsliv.

evnen til at turde at lave fejl og springe ud i nye ting hvor de slipper kontrollen en lille smule, for det er der de lærer rigtig meget om sig selv og hinanden.