Valgfag – Tid til ro

Tid til ro

I en hektisk efterskolehverdag, kan det nogle gange være rart at have et sted, hvor man kan trække stikket, slukke mobiltelefonen og slappe af og lade sig selv op.

I valgfaget ”tid til ro” skal vi arbejde med den personlige velvære. Undervisningen kommer til at spænde bredt, men hele tiden med fokus på den indre ro. Nogle gange skal man søge ud for at finde ind i sig selv. Således vil undervisningen brede sig ud og dække alt lige fra en stille tur i skoven, med fokus på åndedrætsøvelser og til en tur i efterårsblæst, regn og rusk på Besser Rev, hvor man virkelig er til stede i nuet og mærker sig selv og sin krop.
Undervisningen vil også kunne indeholde yoga, massage og mindfullness.

Når undervisningsforløbet er gennemført skulle du gerne have prøvet en masse nyt og være blevet klogere på dig selv. Du vil vide hvilke genopladningsteknikker der virker bedst for dig og som du kan bruge senere i både efterskoleophold, men også i livet, når energien er lav og der skal tankes lidt op.

Tid til ro er et valgfag der tilbydes i udeskemaet.

billede 1