Valgfag – Skydning for øvede skytter

Skyd skarpt på teknik og koncentration

Ro, koncentration og et blødt aftræk. Det er de tre nøgleord i skydeundervisningen. Hvis du er fascineret af at kunne ramme den inderste lille cirkel igen og igen og igen, så er skydning som valgfag lige noget for dig.

Vi samarbejder med den lokale skydeklub

Skydning på Samsø Efterskole foregår i tæt samarbejde med den lokale skydeklub, som er kendt for at oplære dygtige skytter. Du bliver undervist af nogle af landets bedste instruktører, og klubben har det nyeste udstyr – blandt andet baner med elektronisk markering.

Udover skydningen kommer du også til at opleve det sociale sammenhold, der er i en skytteforening, ligesom du kommer til at lære, hvordan man omgås våben og betjener dem på en sikker måde. Der er naturligvis også mulighed for at deltage på diverse stævner i løbet af året.

Vi skyder både udendørs og indendørs, og valgfaget er for elever, der har prøvet at skyde før.

Vi ses på skydebanen!

SKV6-blanket

Skydning for øvede

Vi skyder det meste af vinteren hovedsageligt med salonriffel kaliber 22 og i begrænset omfang pistol kaliber 22. I slutningen af sæsonen skyder vi på langdistancebane med riffel. Du kan medbringe dit eget våben og udstyr efter aftale med skolen.

Du kan deltage på valgfaget skydning, hvis du er øvet skytte og har skudt i klub tidligere.

For at deltage på holdet, skal du godkendes til våbenbrug. Dette gøres ved at udfylde en SKV6-blanket. Vejledning i SKV6-blanket kan læses på Dansk Skytte Unions hjemmeside.

Skydning for øvede er et fag, der kan vælges i  indeskemaet. Efter aftale med klubben er der dog mulighed for også at skyde i udeskemaet.