Bliv klogere på naturvidenskabens verden

Der findes et univers af forskellige naturvidenskabelige fænomener, der former og har formet den dagligdag, vi lever i hver dag. Hvorfor kan vi se farver, og kommer os mennesker nogensinde på Mars? Hvis du er vild med naturvidenskabelige spørgsmål og elsker at blive klogere på verden, så Science 10 helt sikkert noget for dig!

Vi nørder og bliver klogere

På Samsø Efterskole tilbyder vi valgfaget Science 10 for 10. klasses elever. Science er et fag fyldt med fælles og selvvalgte projekter, hvor emnerne dækker hele science-området.

Vi vil nørde, blive klogere og være aktive i laboratoriet. Måske får vi besøg af en gæstelærer, og måske undersøger vi verden uden for efterskolen. Du er som elev selv med til at forme undervisningen, så den rammer lige netop jer og jeres nysgerrighed.

Vi har på valgfaget fokus på at styrke dine naturvidenskabelige kompetencer, og du vil gennem praktiske forsøg og studier finde ny viden og nye interesseområder.

Vi vil blandt andet komme ind på følgende emner:

• Vand
  • Madkemi
  • Lyd
  • Lys
  • Bioteknologi
  • Rumfart
  • Fyrværkeri
  • Energi

Det vigtigste på Science 10 er, at du er nysgerrig og har lyst til at lære mere og stifte bekendtskab med noget helt nyt.

Vi ses til læring i naturvidenskabens navn!

Science 10 er et fag, der kan vælges i både udeskema og indeskema og det er ikke muligt at gå til prøve i faget.