Niveaudeling

På Samsø Efterskole arbejder vi med niveaudeling i de obligatoriske fag. Det betyder, at I bliver inddelt i undervisningshold ud fra jeres faglige niveau – og ikke jeres klassetrin. Vi skelner ikke mellem 8., 9. eller 10. klasses elever, men tilpasser i stedet undervisningen til den enkelte elev – så alle udvikler sig og får faglige udfordringer.

Ingen mennesker er ens, og det betyder, at nogle elever sagtens kan have talent for ét fag, mens de samtidig har svært ved et andet. Her sikrer den niveaudelte undervisning, at eleverne både modtager hjælp og udfordringer, der hvor de har behov for det.

Her er plads til spørgsmål og personlig udvikling

Niveaudeling sikrer, at du føler dig hjemme i læringssituationen, fordi du lærer sammen med ligesindede. Du bliver en del af et trygt rum med plads til læring, dialog, spørgsmål og fordybelse.

Godt rustet til fremtiden

Uanset det niveau du befinder dig på, sigter al vores undervisning efter at ruste dig til fremtiden og forberede dig på folkeskolens afgangsprøve. Vi sigter efter at give hver enkel elev den hjælp og vejledning, vedkommende har brug for til at udvikle sig – både fagligt og personligt.