Sidse Kofoed

Underviser i dansk, engelsk, fysisk træning, bodytoning og kajak

sk@samsoefterskole.dk

Mere om Sidse Kofoed

Sidse Kofoed og har været lærer på Samsø Efterskole siden 2017. Jeg bor 1½ km fra skolen med min kæreste Aske, der også er lærer på skolen, og vores lille søn. Min faglige baggrund er cand.mag. i dansk og idræt fra Københavns Universitet, og på efterskolen underviser jeg i dansk, engelsk, krop og bevægelse, fysisk træning og kajak.

bevægelse i den bredeste forstand. Jeg er tosset med, hvordan bevægelse kan skabe sammenhold og fællesskab. Det kan være med bold, på vand, med vægt eller til musik. I sport og bevægelse er der automatisk indbygget et socialt element, hvilket er min motivation for at bevæge mig. Hvis der derudover kan sniges en masse leg med indover, så er det helt perfekt.

Jeg er efterskolelærer, fordi

jeg får mulighed for at se, hvordan eleverne er uden for klasserummet. Det at have dem på fuldtid giver noget helt specielt og skaber større forståelse for hinanden og stærkere relationer. Det er det fedeste at følge de unges udvikling hen over året og være med til at sætte rammerne for, hvordan de kan udfordre sig selv og hinanden.

inspiration til at TURDE at sige ja. Jo flere oplevelser, de tør tage med sig i rygsækken, og jo mere de tør give af sig selv til skolekammerater og skolen generelt, desto stærkere bliver fællesskabet for hele efterskoleåret.