Maria Gram Andersson

Underviser i matematik, engelsk, naturfag og science

mg@samsoefterskole.dk

Mere om Maria Gram Andersson

Maria Gram Andersson og bor i Onsbjerg med min mand, som jeg har fem børn, en kat og verdens bedste golden retriever sammen med. Jeg blev uddannet lærer i år 2000 med linjefag i fysik/kemi og matematik. Jeg flyttede til Samsø i 2003 og har været ansat på Samsø efterskole siden 2014. Jeg har i årenes løb undervist i matematik, naturfag, fysik/science, kunst/kreativitet og håndværk samt engelsk.

Jeg brænder for

live musik med en masse guitar. Når jeg ikke er til koncert, nyder jeg roen i haven, i vores autocamper eller bare hjemme i lænestolen. Jeg broderer og strikker en del, og symaskinen kommer også ofte frem på spisebordet. Jeg er vild med at være sammen med min familie og nyder at være mor.

Jeg er efterskolelærer, fordi

jeg er vild med teenagere. Det at lytte samt forstå deres dilemmaer og rykke dem både fagligt og socialt er så fedt. Det er skønt at være med til at danne de unge i det år, de nok vil huske allertydeligst resten af deres liv. At være en del af den udvikling, de er igennem.

Jeg vil give de unge mennesker

læring om retfærdighed, kærlighed, respekt og tilgivelse. Jeg vil lære dem, at deres stemme har betydning i samfundet, og at de har et stort ansvar for de fællesskaber, de møder på deres vej.