Katrine Foged

Afdelingsleder

kf@samsoefterskole.dk

Mere om Katrine Foged

Katrine Foged. Jeg bor på Hellemosegård, en skøn lille plet meget tæt på efterskolen, sammen med min mand Rune og vores katte, høns, hunde og heste. Mine 3 børn bor ikke længere hjemme. De har alle været på efterskole forskellige steder i landet, så efterskolelivet fylder meget i samtalerne hjemme hos os. Da jeg blev ansat i 2009 var jeg dansk- og engelsklærer, men siden 2012 har jeg været afdelingsleder og har i den sammenhæng haft mange forskellige funktioner på efterskolen. Mit primære arbejdsområde er elevernes trivsel, både som individer og i fællesskabet.

livet med islandske heste. Jeg nyder at ride ture i Samsøs smukke natur, men jeg nyder lige så meget at se hestene boltre sig på marken og bruge tid på at studere deres flokadfærd. Jeg har både føl, ungheste og rideheste, og sætter stor pris på at følge deres udvikling.

Jeg er efterskolelærer fordi

Jeg er efterskolelærer fordi – jeg synes det er fantastisk at følge de unge mennesker i et af de mest særlige år i deres udviklingsrejse. Et år med dannelse og uddannelse – i god forening med fællesskab og personlig udvikling.

følelsen af at de kan langt mere end de tror, men også acceptere at ingen kan alt, og at tilsammen kan vi endnu mere.