Jacob Steffens

Underviser i dansk, samkult, fysisk træning, Bike & Run samt i matematik

js@samsoefterskole.dk

Mere om Jacob Steffens

Jacob Steffens, er far til to voksne børn. Jeg bor sammen med Laila Bondrup i Tranebjerg. Jeg er læreruddannet på Holbæk Seminarium i 2001 med linjefag i dansk og idræt. Jeg har undervisningserfaring i en bred vifte af udskolingens humanistiske fag, særligt kulturfagene og derudover beskikket censor, samt Bike-/fitness-instruktør i bl.a. Fitnessdk, Fitness World og FitnessX. Funfacts er, at jeg elsker Nutella, Guldkarameller og Italien.

at undervise, og jeg har en stor passion for det skæve, det sjove og legende i livet. En aktiv livsstil i naturen på en MTB eller i et par løbesko, uanset vind og vejr, står højt på min dagsorden og nydes rigtig gerne i selskab med familie, venner eller elever. En frisk tur på et SUP-board eller i en kajak kan helt sikkert også noget. Det er selvfølgelig ingen overraskelse, at spinning de sidste 18 år har været et frirum for frigivelse af overskudsenergi.

Jeg er efterskolelærer, fordi

jeg tror på, at trivsel for den enkelte elev i fællesskabet er altafgørende for succes i skolelivet og livet generelt. Det hele menneske og flere dimensioner i dannelsesprocessen er nøgleordene for, hvordan jeg gerne vil være efterskolelærer. Der er mulighed for at skabe uforglemmelige minder, relationer og venskaber for livet.

inspiration til at være nysgerrige på dem selv, andre og nyde forskelligheden. Jeg vil give dem lysten til fortsat dygtiggørelse, fordybelse og indsigten i, at læring kommer indefra, også når man leger og har det sjovt.