Calle Jakobsen

Underviser i matematik, fysisk træning og idræt

cj@samsoefterskole.dk

Mere om Calle

Calle Jakobsen og har en søn der studerer i København, jeg er Samsing men flyttede fra øen som 16-årig for at fortsætte min skolegang og uddannelse. Jeg er lærer med Idræt og geografi som linjefag. Jeg har arbejdet i folkeskolen og på specialskoler, som lærer og leder samt været lærer i Island. Jeg er uddannet SAR matros og SAR bjerg- og alpin redder fra den islandske redningstjeneste.

Atletik -træningen, konkurrencerne og venskaberne. Derudover kan natur -specielt stranden og bjerge noget for mig.

Jeg er efterskolelærer fordi

Det giver mig en mulighed for at gøre en større forskel, der flytter den enkelte elev i retningen af at finde sig selv. Være en del af et fællesskab med respekt og forståelse for hinanden.

Troen på deres eget værd og en motivation til at prøve nyt. Nogle gode og uforglemmelige oplevelser, de tager med sig resten af livet. Det er vigtigt for mig at give en ballast af sund fornuft og dannelse til de unge.