Aske Bremsøe Kristiansen

Underviser i dansk, windsurf, fysisk træning, outdoor, kajak

ab@samsoefterskole.dk

Mere om Aske Bremsøe Kristiansen

Aske Bremsøe Kristiansen, er fra 1991, er kommet til Samsø i 2017 og bor sammen med min kæreste Sidse, som også arbejder her, og vores lille søn. Jeg er uddannet i Idræt ved Københavns Universitet og har desuden uddannelse som windsurfinstruktør og havkajakinstruktør.

at være ude. Både som lærer og privat. Jeg bruger en masse tid på at være på vandet i kajak, som windsurfer og i båd. For mig er naturen på en gang en fantastisk legeplads til at lege i vinterstormens bølger og samtidig kilden til ro og nærvær ved at fange en fisk på en vindstille forårsdag. Der hænger derfor næsten altid vådt neopren til tørre og står mudrede vandrestøvler hjemme hos mig.

Jeg er efterskolelærer, fordi

det er et unikt sted at kombinere mine mange faglige interesser, og det giver mening for mig at være med til at påvirke vores elever i positiv retning.

en livslang nysgerrighed. Det værende både overfor undervisning og faglighed, men i særdeles overfor den natur, der omgiver os, og de kropslige oplevelser, der ligger her. Mit ønske er at inspirere til et bæredygtigt liv og være med til at ruste de unge til en livsduelighed, der matcher vores samfund.