Bea Møgeltoft

Underviser i idræt

bm@samsoefterskole.dk

Bea Møgeltoft. Jeg er uddannet lærer, er cand.scient. i idræt og psykologi og har masteruddannelse i ledelse. Jeg har været forbundet til Samsø, siden jeg kom hertil i 2005 for at arbejde på Samsø Højskole. Jeg har i en lang årrække arbejdet med ledelse og med det socialpædagogiske felt. I 2022 besluttede jeg mig for at fokusere på det, der interesserer mig mest; dannelse og livsoplysning. Ud over at være efterskolelærer arbejder jeg freelance med rådgivning og formidling af området neurodivergens. Jeg har en blog og skriver artikler om diversitet på arbejdsmarkedet.

Jeg brænder for

alt, der foregår i et træningslokale og i et køkken. Jeg er derudover meget optaget af at medvirke til at skabe bedre forhold for personer med krøllede hjerner med og uden diagnoser og for at nedbryde fordomme om det at have en neuropsykologisk diagnose.

Jeg er efterskolelærer fordi

jeg trives i samværet med netop denne aldersgruppe. Jeg kan lide larm og livsglæde og inspireres af den livsverden, eleverne bringer med til efterskolen.

Jeg vil give de unge mennesker

en fornemmelse af, at jeg er der for dem. Jeg tilbyder en sikker havn at gå til, når (efterskole)livet gør lidt ondt. Jeg vil give eleverne et forsigtigt puf og hjælpe dem med at sejle ud for at udforske verden og sig selv på det hav af store og små fællesskaber, en efterskole består af.