Valgfag – Kreativt håndarbejde

Kreativt håndarbejde

Få kreativiteten til at blomstre med håndarbejde på Samsø Efterskole

Kan du også glemme tid og sted, når du sidder med garn og strikkepinde i hænderne? Eller når du drømmer om det næste design der skal igennem symaskinen? Kreativt håndarbejde på Samsø Efterskole er for dig, der elsker at være kreativ eller gerne vil i gang med kreative sysler.

I valgfaget kreativt håndarbejde på efterskolen skal vi prøve forskellige håndarbejdsteknikker. Det kan være alt fra smykkeværksted til at sy fine accessories på symaskinen. Vi kommer ikke til at arbejde med det samme alle sammen – det afhænger meget af, hvad du selv har lyst til. Men der vil være fælles intro til nogle temaer.

Nye idéer til håndværk og håndarbejde

Du får masser af inspiration til, hvad du kan kaste dig over, og hvis du selv har nogle idéer til noget håndværk eller håndarbejde, som du vil i gang med – så kan du også det.

Du behøver ikke at have erfaring med håndarbejde i forvejen – bare du har interessen. Du lærer alle teknikkerne her, og vi hjælper hinanden.

Vi kan f.eks. arbejde med:

• Syning: tøj, puder, tasker
  • Hækling: Fx tørklæder og figurer
  • Strikning: Fx tørklæder, bluser og boligting
  • Broderi: Fx vægtæpper og tasker
  • Filtning: Fx vægtæpper og tasker
  • Vævning: Fx vægtæpper og tasker

Kreativitet

Altid dejlig stemning af kreativitet

Håndværk på Samsø Efterskole er lig med masser af hygge og tid til fordybelse. Vi lærer hinanden at kende på kryds og tværs af årgange og klasser og her er altid en dejlig stemning af kreativitet og hyggelig snak med hinanden.

Håndværk er et fag, der kan vælges i både udeskema og indeskema.