Lær at tale tysk

Sprechen Sie Deutsch?

Tysk som valgfag i 10. klasse er for dig, der har interesse for det tyske sprog og den tyske kultur, eller som skal fortsætte med tysk på en uddannelse efter efterskolen.
Der er ikke eksamen i faget i juni.
Vælger du Tysk 10. så skal du have faget i både udeskema og indeskema.

Vi styrker dit tysk sprog

I tysk på Samsø Efterskole udvikler vi din sproglige bevidsthed og giver dig et kendskab til tysk kultur og historie.

Igennem dialog og aktiv deltagelse vil du komme til at arbejde med aktuelle projekter, som du er med til at bestemme indholdet af. Sproget er nært beslægtet med dansk, hvilket vil målrette din lyst til leg, opgaver og kreativ udforskning.

Undervisningen leder hen imod, at du kan lytte til og forstå hovedindholdet af talt sprog om kendte emner. Sammen udvikler vi din lyttefærdighed gennem blandt andet sang, bøger, videoer, film, spil og rollespil.

Du kommer med undervisningen til at føle dig tryg, når du enten skal lytte eller tale tysk, og så er vores vigtigste opgave at forberede dig bedst muligt til uddannelsen efter Samsø Efterskole.

Tysk er et gennemgående fag, du skal have i både udeskema og indeskema.