Susanne H. Mortensen

Underviser i matematik, naturfag og krea

sh@samsoefterskole.dk

Mere om Susanne H. Mortensen

Jeg hedder

Susanne, og jeg flyttede til Samsø i 2022. Jeg glæder mig rigtig meget til at lære både øen og efterskolen at kende. Jeg er uddannet lærer fra læreruddannelsen i Jelling og har matematik, natur/teknologi og håndværk og design som linjefag. På Samsø Efterskole skal jeg bl.a. undervise i matematik, naturfag og valgfaget “kunst, kreativitet og håndværk”. Jeg vil desuden også være kontaktgruppelærer for en mindre gruppe elever.

Jeg brænder for

og elsker at hygge mig! Både med kreative sysler, kaffe og kage samt venner og familie. Jeg har tidligere brugt meget fritid i FDF, så en tur ud i naturen sætter jeg også stor pris på.

Jeg er efterskolelærer, fordi

jeg vægter relationerne til eleverne meget højt. Efterskolelivet giver mulighed for at lære de unge mennesker at kende i mange forskellige sammenhænge og derigennem også mulighed for mange forskellige og dybere samtaler med de unge.

Jeg vil give de unge mennesker

oplevelsen af at være en del af ét stort fællesskab, og hvor de oplever, at lige netop de er vigtige for, at fællesskabet lykkes. Jeg ønsker, at alle de unge tager fra efterskolen med en følelse af, at lige præcis deres stemme også har været vigtig for efterskoleåret.