Marie S. Jacobsen

Underviser i dansk, engelsk og jagt

mj@samsoefterskole.dk

Mere om Marie S. Jacobsen

Marie og er uddannet lærer fra Aarhus, hvor jeg blev færdig i 2019 med linjefagene engelsk, dansk og religion. Derefter tog jeg direkte til Bø i Norge, hvor jeg har læst en bachelor i Friluftsliv-, kultur og naturvejledning. Jeg er flyttet til Danmark igen i sommeren 2022, hvor jeg er startet på Samsø efterskole efter sommeren 2022. Jeg er en glad himmerlænding, som glæder sig til at undervise i dansk, engelsk, jagt og outdoor.

mange forskellige ting! Fælles for mange af dem er, at de foregår udenfor. Jeg er en friluftslivsnørd, hvor ting som klatring, lave bål, stå på ski, vinterbadning, vandre, padle i kajak og sejle står højt på listen. Når jeg ikke er ude at tonse, elsker jeg at sidde med strikketøjet og en god kop kaffe.

Jeg er efterskolelærer, fordi

det giver mig muligheden for at kombinere nogle af de ting, jeg elsker mest. Jeg kan bruge min faglighed i at undervise i mine linjefag fra seminariet og være med til at skabe en tryg, sund og udfordrende ramme om elevernes hverdagsliv. Derudover vil min store interesse i friluftsliv komme i spil til weekend– og aftenvagter samt undervisning i mine valgfag.

en tro på dem selv videre i livet ved at være med til at give dem et narrativ, hvor de tør prøve nye ting. Ved at vise dem, at det enkelte individ er vigtig, for at det store fællesskab kan fungere, tror jeg på, at de kan få opbygget en god kerne at gå videre ud i livet med.