Allan Staunstrup

Underviser i dansk, engelsk, tysk og billedfag

as@samsoefterskole.dk

Mere om Allan Staunstrup

Allan Staunstrup og har været bosiddende på Samsø gennem en årrække. Efter en karriere som professionel fodboldspiller tog jeg læreruddannelsen i Holbæk, hvor jeg efterfølgende har arbejdet på en højskole i Norge. Jeg har tre børn, der alle har haft oplevelser på efterskolen. I min fritid dyrker jeg friluftsliv til lands og til vand.

musik og udover at undervise i musik på efterskolen, optræder jeg som guitarist i et stort band. Én af mine stærke sider er sprog – især tysk, og jeg synes, det er vigtigt at kunne begå sig i udlandet og forstå andre kulturer.

Jeg er efterskolelærer, fordi

en efterskole er som en stor familie, der vil dig det bedste i livet. Du kan nyde samværet, men du skal også bidrage. På en efterskole lærer du dig selv at kende og får venskaber for livet. Fra morgen til aften, i undervisning og fritid vil du høste læring.

muligheden for at opleve, hvor mangfoldigt livet er, og hvor de kan finde deres ståsted. Som ung har man alle muligheder for at afprøve sig selv, få hjælp og vejledning. Jeg og mine kolleger står klar til at inspirere de unge. Vi sætter friheden, lærelysten og evnen til at lade os forundre og opsluge af fagene, af livet og af hinanden i højsædet. Vi gør os umage med alt, hvad vi foretager os, for det fortjener livet nemlig. Og vi gør det i fællesskab med et blik for den enkelte.