Til lands, til vands og i luften

Kort om Samsø Efterskole

Du kan mere, end du tror!

Samsø Efterskole er for dig, der vil prøve noget nyt i 9. eller 10. klasse. Vi har et hav af forskellige og fede valgfag, der alle tager udgangspunkt i øens fantastiske elementer. Du vil møde udfordringer til lands, til vands og i luften.

Du kommer til at leve på efterskolen, hvor du bliver en del af et unikt fællesskab, og du vil opleve både nærhed og nærvær, mens du bliver fodret med forskellige indtryk og erfaringer.

På Samsø Efterskole skaber du en fundamental byggesten til resten af livet!

Havkajak med Samsø Efterskole

Valgfag til lands, til vands og i luften

Et hav af forskellige valgfag

Vi tilbyder en lang række af unikke valgfag, der udnytter Samsø, vandets og luftens potentialer. Valgfagene rykker dig både fagligt og menneskeligt, og du kommer i den grad til at opleve, hvor rigt fællesskabet på efterskolen – og øen – er.

Fortællingen om Samsø Efterskole

Vi vil være én af de første fundamentale byggesten i resten af elevernes liv

Samsø Efterskole skaber en solid, livserfarende byggesten, så eleverne bliver rustet bedst muligt til det foranderlige samfund, de bliver kastet ud i efterfølgende. Et kast, vi gør så blødt som muligt.

Dannelse, personlig udvikling og refleksion er vigtige ledestjerner i det daglige arbejde, hvis resultat allerede viser sig på efterskolen og endeligt kan blive gjort op, når eleverne sidder med børne- og oldebørn på skødet.

Vi muliggør, at disse livsfortællinger og -værdier bliver videregivet, ved at åbne døren til helikopteren, så de unge allerede på efterskolen får mulighed for at reflektere over, hvor de er i livet.

Vi kigger på individets værdier, og hvor eleverne rykker sig som mennesker.
Vi støtter den enkelte i at blive en bedre version af sig selv.

På Samsø har vi fantastisk natur

Faglighed, aktiviteter og socialt samvær

Livet på skolen

Vi prioriterer fagligheden højt på Samsø Efterskole, men lige så vigtigt er det, at du gennem aktiviteter, fællesskab og socialt samvær bliver en bedre version af dig selv. Derfor er livet på skolen fyldt med faglighed, valgfag og fællesskab med dine nye venner.